Virtual organizing is hulp op afstand

Virtual organizing (VO) is een nieuwe dienst in Nederland, waarbij hulp op afstand wordt gegeven.

Dat betekent dat ik niet daadwerkelijk bij jou aanwezig hoef te zijn. We werken wel samen aan een project, jij op locatie en ik als virtueel meekijkende en -denkende professional organizer (PO). Via skype of zoom hebben we direct contact. 
In Amerika is dit al gangbaar en eind 2018 volgde ik -ook virtueel- met goed gevolg de opleiding tot Professional Virtual Organizing Services training bij Sheila Delson in Amerika. Haar motto is “bridging the gap”. Dit betekent dat de reële afstand tussen de klant en professional organizer wordt overbrugd. Maar voor mij belangrijker, dat jij als klant de kloof tussen je huidige en gewenste situatie kunt overbruggen.

 

Wat is virtual organizing?

Het is het proces waarbij via telefoon, e-mail, foto’s en skype/zoom gewerkt wordt aan een (deel)project om het huis, werk of leven handiger te organiseren.

Het is een samenwerking tussen jou als klant en mij als PO om via een gestructureerd plan jouw doel te bereiken. Daarbij ontvang je instructies en leer je vaardigheden om het werk zelf uit te voeren.

Op welke vraag is deze dienst een antwoord?

Virtual organizing kan worden ingezet bij bijna alle diensten die ik ook in de coaching thuis of op het werk aanbied. Zo kan ik helpen bij het opruimen, overzicht krijgen in de agenda en administratie. Het voordeel is dat we nu niet direct bij elkaar in de buurt hoeven te wonen om toch samen te werken. 

Virtual organizing kan ondersteunend zijn aan de normale begeleiding die thuis of op het werk wordt gegeven. Informatie over alle diensten vindt je bovenaan de pagina bij aanbod.

En virtual organizing kan worden ingezet naast het doorlopen van de online opruimtraining ‘Begin met Opruimen en Ontspullen’. Zo kan je ter aanvulling op de training bijvoorbeeld enkele virtual organizing afspraken maken. Zie voor combinaties bij tarieven.

virtual organizing is hulp op afstand
Hulp bij het opruimen

Rommel is stil, maar vraagt veel van je. Ongemerkt kun je heel veel spullen in huis hebben, waardoor het te vol wordt. In overvolle ruimtes en kasten raak je het overzicht kwijt en weet je niet meer waar en hoe te beginnen met opruimen. Samen kijken we wat er nodig is en gaan we aan de slag. Zo leer je te bepalen wát je wilt bewaren en zal alles een vaste plek krijgen. Chaos kun je niet organiseren, een opgeruimd huis wel.

Overzicht in je administratie

Papieren en mails lijken soms een eigen leven te gaan leiden en zo te groeien tot onordelijke stapels. Hierdoor heb je geen idee meer hoe je er financieel voor staat of waar je op moet reageren. Het overzicht houden is niet moeilijk als alles weer geordend is. Samen gaan we aan de gang met sorteren, weggooien, en vooral met het opzetten van een voor jou overzichtelijk systeem. Daarna kost het bijhouden van de administratie je niet veel tijd meer. En het levert overzicht, rust en geld op.

Grip op je tijd en agenda

Hoe heerlijk is het als je weet wat je moet en wil doen en dit ook geregeld krijgt. De werkelijkheid is dat we ons vaak overspoeld voelen, afspraken vergeten en dan moeten improviseren. Of dat we domweg niet toekomen aan wat we echt graag willen doen. Door te kijken naar wat jouw taken zijn en wat je wilt bereiken gaan we aan de slag. Je leert prioriteiten stellen en daarna concrete stappen te zetten.
Er bestaan verschillende methodes om naar taken en tijd te kijken. Denk bijvoorbeeld aan digitale apps of het werken met een bulletjournal. We zoeken de voor jou passende manier.

Handiger huishouden

Hoe kan het handiger, dat huishouden? We leren veel, maar leren we ook hoe je alle huishoudelijke taken uitvoert? Natuurlijk ze bestaan, mensen bij wie het huishouden op rolletjes loopt. Voor de anderen is er hoop. Met weldadige routines en handige poetstips kan het echt eenvoudiger. Door een huishoudplan op te stellen waarin we bekijken wanneer en hoe je alles routineus onder controle houdt. Of je nu groot, klein, alleen of samen onder een dak woont, echt het is te doen!