Thuis

Waarmee kan Opgeruimd Op Orde je helpen?

Hulp bij het opruimen
Rommel is stil, maar vraagt veel van je. Ongemerkt kun je heel veel spullen in huis hebben, waardoor het te vol wordt. In overvolle ruimtes en kasten raak je het overzicht kwijt en weet je niet meer waar en hoe te beginnen met opruimen. Samen kijken we wat er nodig is en gaan we aan de slag. Zo leer je een manier om alles een vaste plek te geven en te bepalen welke spullen jij wáár wil bewaren. Chaos kun je niet organiseren, een opgeruimd huis wel.
Overzicht in je administratie
Papieren lijken soms een eigen leven te gaan leiden en zo te groeien tot onordelijke stapels. Hierdoor heb je geen idee meer hoe je er financieel voor staat en waar je op moet reageren. Het overzicht houden is niet moeilijk als alles weer geordend is. Samen gaan we aan de gang met sorteren, weggooien, en vooral met het opzetten van een voor jou overzichtelijk systeem. Daarna kost het bijhouden van de administratie je niet veel tijd meer. En het levert overzicht, rust en geld op.
Grip op je tijd en agenda
Hoe heerlijk is het als je weet wat je moet en wil doen en dit ook geregeld krijgt. De werkelijkheid is dat we ons vaak overspoeld voelen, afspraken vergeten en dan moeten improviseren. Of dat we domweg niet toekomen aan wat we echt graag willen doen. Door te kijken naar wat jouw taken zijn en wat je wilt bereiken gaan we aan de slag. Je leert prioriteiten stellen en daarna concrete stappen te plannen. Stappen die te zetten zijn, zodat je niet afbrandt maar juist in beweging komt.
Herstelgerichte dienstverlening na letselschade

Door een ongeval op je werk of in het verkeer (letselschade) kan je leven aardig op zijn kop komen te staan. Na een herstel- of revalidatieperiode komen er ineens allerlei extra taken op je af. Denk hierbij aan de rompslomp rond de administratie bij de afhandeling van de schade. Of de organisatie van de extra hulp, zorg en aanpassingen die je wellicht nodig hebt. Als professional organizer kan ik helpen bij dit organiseren en geregel.
Maar ook kan ik samen met jou en je naasten het huis na deze drukke periode weer opgeruimd en georganiseerd krijgen. Indien nodig moet het zo ingericht dat jij er goed kunt functioneren. Samen structuur aanbrengen in je dag en week zal zeer behulpzaam zijn bij het herstellen en vinden van een nieuw evenwicht. 
Mijn hulp valt onder de herstelgerichte dienstverlening en wordt mogelijk gefinancierd door de verzekeraar van degene die aansprakelijk is voor het letsel.

Huishoudmanagement
Hoe kan het handiger, dat huishouden? We leren veel, maar leren we ook hoe je alle huishoudelijke taken uitvoert? Natuurlijk ze bestaan, mensen bij wie het huishouden op rolletjes loopt. Voor de anderen is er hoop. Met weldadige routines en handige poetstips kan het echt eenvoudiger. Door een huishoudplan op te stellen waarin we bekijken wanneer en hoe je alles routineus onder controle houdt. Of je nu groot, klein, alleen of samen onder een dak woont, echt het is te doen!
Hulp rond een verhuizing
Rond een verhuizing valt er veel te beslissen. Wat neem je mee, welke dingen laat je letterlijk achter? Hoe wil je de nieuwe woonplek inrichten? Door samen structureel naar je spullen en de beschikbare ruimten te kijken, kun jij tot beslissingen komen. Oude spullen worden misschien losgelaten, maar dan overwogen en doordacht. Je gaat je omringen met alleen die spullen, die je wil onderhouden en die van betekenis voor je zijn.
Hulp voor ouderen
Er kan een moment komen dat u schoon schip wil maken. Misschien omdat u kleiner gaat wonen, misschien omdat u anderen (later) niet jouw spullen of administratie wil laten opruimen. Helaas hebben ouderen soms ook minder hulp of energie. Door het wegvallen van een partner kunt u ook nieuwe taken op het bordje krijgen. Ik denk daarbij aan de administratie of het huishouden. In de huidige tijd moeten ouderen langer thuis blijven wonen en daarvoor moet soms naar extra zorg, begeleiding of aanpassingen gezocht worden. Ik kan samen met u kijken wat er nodig is en dit zo nodig voor u regelen.
Meedenken met mantelzorgers
Als mantelzorger heb je vaak dubbele taken. Zo heb je zorg voor je eigen, maar soms ook andermans huis. Of denk aan het organiseren van de administratie van de ander. Hoe krijg je hierin overzicht? De agenda staat vol met afspraken in het eigen leven, maar ook met zorgtaken. Hoe houd je het vol? Door er eens goed naar te kijken kan je makkelijker opruimen, administreren, poetsen en grip houden op 2 agenda’s. Daarnaast kan ik helpen bij het in kaart brengen van de zorgvraag en zonodig als zorghulp of mantelzorgmakelaar de noodzakelijke hulp regelen.
Workshops
Opgeruimd Op Orde kan verschillende workshops verzorgen. Deze kunnen afgestemd worden op de deelnemers, of dit nu particulieren, ZZp’ers, mantelzorgers of mensen met ADHD zijn. De volgende onderwerpen komen hiervoor in aanmerking: • Opgeruimd opruimen • Grip op je administratie • Stop de e-mailstress • Grip op je tijd • Handig huishouden • Handig mantelzorgen Mocht u interesse hebben in het volgen van een workshop, neem dan gerust contact op. De al geplande workshops staan vermeld op de nieuwspagina.
  • Orde in de chaos
  • Grip op je agenda
  • Overzicht in je financiën
Share
Share
Share