Werkwijze bij virtual organizing

Hoe verloopt een virtual organizing traject?

Virtual organizing of coaching op afstand is nog geen gemeengoed in Nederland. Wat kun je er dus van verwachten? Hier lees je meer over de specifieke werkwijze bij virtual organzing.
Vooraf bespreken we per mail of telefoon of deze hulp op afstand iets voor je is. Voel je dus vrij om hier contact over op te nemen.

Daarna plannen we een intakesessie per telefoon of skype.

 

Intakesessie

In deze intake krijg je informatie en uitleg over virtual organizing en bespreken we jouw behoeften ten aanzien van de begeleiding.
In ons eerste overleg omschrijven we het doel van jouw project zo concreet mogelijk. Hoe specifieker we dit doen, des te groter de kans op succes.
We maken afspraken over het virtuele contact en je hoort hoe je dit kunt voorbereiden.
Afhankelijk van jouw vraag en behoefte bepalen we of je start met een alles in één pakket of eerst een losse afspraak wilt inplannen.
We maken afspraken over de betaling en bespreken de voorwaarden van overeenkomst, zodat je precies weet wat je kunt verwachten.
Naast deze zakelijke en praktische afspraken bepalen we ook je leerstijl. Dit geeft jou en mij informatie over jouw manier van leren en werken.
Het begint immers allemaal bij jou. Wie ben je? Hoe werkt het bij jou? En wat wil je bereiken?

Soms kan het zijn dat we in het eerste contact er op uitkomen dat ik voor de intakesessie naar je huis of werk kom. Of dit een goede keuze is, hangt van veel factoren af. Maatwerk is het uitgangspunt in de begeleiding.
Aan het einde van de intakesessie maken we de eerste werkafspraak.

 

Werkafspraak

Tijdens deze afspraak kijk ik op afstand -virtueel- mee bij wat jij aan het doen bent. Dat kan dus van alles zijn of je nu een kast opruimt of de nieuwe week inplant.
Je krijgt adviezen en jij kunt je twijfels en vragen bespreken. De afspraken duren 1 à 1,5 uur.
Aan het einde van de afspraak bepalen we het huiswerk voor de tussenliggende periode tot onze volgende afspraak.
Deze volgende afspraak plannen we ook direct in, zodat de kans op afhaken wordt verkleind. Soms moet je namelijk door een lastige periode heen tijdens dit soort projecten en dan helpt het juist als ik je daarbij kan steunen en motiveren.

 

Tussentijds contact via e-mail

Na elke afspraak ontvang je een logboek per mail. Je zult zien dat dit een levend document van je project gaat worden. We delen er de voortgang, het huiswerk, etc. Tussen de werkafspraken informeer jij mij ook via de mail, o.a. met foto’s.
Zodat ik weer goed geïnformeerd ben vóór onze volgende afspraak.

 

 

virtual organizing is hulp op afstand